Hackathon – Acces la informaţii/Ziua dreptului de a ști

Andrei Petcu andreicristianpetcu la gmail.com
Joi Sep 13 15:25:07 EEST 2012

Salutare,

Pe 28 septembrie este „Right to know day” (ro. ziua dreptului de a ști).
Este o zi care se serbează la nivel mondial ca să atragă atenția
cetățenilor că au posibilitatea de a cere / afla anumite informații de
interes public deținute de guvern, administrație publică etc. (mai multe
informații aici: http://www.foiadvocates.net/en/right-to-know-day-2011).

In România există un instrument legislativ (din 2001) - Legea 544/2001 -
liberul acces la informatie - care tocmai asta prevede (orice cetățean
poate să ceară o copie după un contract public privat, o copie a bugetului
primăriei etc.). Din păcate, acest instrument este prea puțin folosit de
oamenii obișnuiți. În general, numai jurnaliștii și ONG-urile îl folosesc
și e cam singura lor armă în bătălia cu zona coruptă din administrație.

Așa că un grup de ONG-iști (Paul Chioveanu, Elena Calistru, Alina Calistru
Cosmin Pojoranu și Codru Vrabie) au decis să facă un sit prin care să
promoveze această lege. Situl nu va fi sub umbrela niciunui ONG, i-am
convins să publice codul sub GPLv3 și textul sub CC-BY-SA 3.0. S-ar putea
să ne folosim de ActiveWatch pentru a putea prelucra date cu caracter
personal.

Pe sit utilizatorii se vor putea înregistra ca „ambasadori” sau vor putea
susține un ambasador. Un ambasador e o persoană care trimite o cerere la o
anumită instituție. Eu spre exemplu, făcând parte din Ceata, voi fi
ambasador pentru programe libere :-) și voi cere Guvernului României o
listă cu toate cheltuielile publice pe programe nelibere de la Microsoft și
Oracle. Restul detaliilor le discutăm la hacaton. Când susții un
„ambasador” practic trimiți încă o cerere pe aceeași temă la instituția
respectivă dar semnată cu datele personale nu cele ale „ambasadorului”.

Tehnologiile pe care le-am ales sunt G/LAMP și Drupal7 dar lista este încă
deschisă discuțiilor.

Pe lângă cei menționați mai sus voi mai veni și eu (fără experiență pe
Drupal sau PHP, dar mă descurc eu :-D) și Tudor Petre (cei care au fost la
hacatonul pentru HartaPoliticii l-au cunoscut. El are experiență în PHP dar
nu și cu Drupal :-P).

Avem nevoie de programatori de preferat cu experiență pe Drupal, artiști
care doresc să facă sigla, să lucreze la temă sau orice fel de oameni cu
idei și propuneri :-)

Iată mesajul de la organizatori:

***

Hackathon – Acces la informaţii

Când: 15 septembrie
Unde: Sediul Active Watch, Calea Plevnei, nr. 98,. BL. 10C, sector 1 (vom
ocupa parterul)

Mini agendă:
10-10 jumate –> ne adunăm şi ne cunoaştem (dacă e cazul)
10 jumate – 11 jumate –> stăm la o cafea, povestim despre ce e accesul la
informații, ce vrem să facem prin proiecțel și cum ne organizăm
De la 11 jumate –> ne împărţim pe două grupuri de lucru
(dezvoltare-programare + comunicare-organizare) și trecem la treabă
Pe la 14 o să vină pizza –> aşa că mai mâncăm, mai lucrăm, după poftă şi
dorință
15-18 jumate –> iar ne punem mai organizat pe treabă şi sperăm să terminăm
ce avem de făcut

Observație1: În timpul sau după finalizarea hackathonului putem savura o
bere împreună, dat fiind faptul că nu operăm pe creier.
Observație2: În cazul în care nu reușim să terminăm ce ne-am propus
sâmbătă, putem relua întâlnirea și duminică.

***

Eu voi veni pe la ora 11.

Andrei Cristian Petcu

Membru voluntar și susținător,
Fundația Ceata, http://ceata.org
Un atașament HTML a fost eliminat

Mai multe informații despre lista de discuții Ceata-Anunturi